"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




måndag 4 oktober 2010

Tiden rusar

Idag går jag in i v. 17 (16+0) och om exakt en vecka är det dags för ultraljud. Tiden bara flyger iväg. Tycker nästan tiden går snabbare nu än då jag var gravid med Lucas. De flesta brukar ju säga att tiden går fortare när man väntar barn nummer två. Jag har alltid tänkt att det beror på att man är så upptagen med att ta hand om nummer ett men jag undrar om en del av det har att göra med att man redan genomgått en graviditet. Det är inte lika nytt. Fast, för vår del, kan det ju också handla om att vi har haft fullt upp med flytt och renovering. Kanske det börjar gå långsammare när vi kommit i ordning och inte är lika sysselsatta. Tiden får utvisa hur det blir. Jag är då tacksam över att det gått fort hittills. Tänk, om fyra veckor är vi halvvägs till målet. Skönt!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tänkte bara att det vore roligt att meddela att jag följer dig hack i häl =) Går in i v. 16 nu och borde vara beräknad en vecka efter dig. Jag har också drömt om dig, att du fick en fin flicka! Må väl och ta hand om varandra. kramar/Theresa

    SvaraRadera
  2. Så roligt! Mår du bara bra?
    Jimmie tror att det blir en flicka denna gång. Själv drömde jag att jag fick tvillingar, en flicka och en pojke.
    Kramar

    SvaraRadera