"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




fredag 29 oktober 2010

Jag = Elefant?

Känner mig mer och mer som en elefant. Innan vildingen i magen är född har jag varit gravid i ca 18 månader av de senaste 20, med endast ett uppehåll på två månader. En elefant är dräktig i 22 månader. Ni ser, jag är inte långt efter. Skillnaden är att jag under den tiden kommer att ha fått två barn medan en elefant endast får en unge. Nog är det allt bra att en normal graviditet inte varar längre än nio månader för människor. För tillfället känns det bra och jag njuter av varje dag. Känner mig stolt över min växande mage och jag älskar att känna den lille röra sig där inne. Otroligt att en krabat på ca 250g kan vara så stark! Men jag undrar hur jag kommer att känna i slutet. 18 månader är en lång tid och med de begränsningar min kropp har under tiden så lär jag vara ganska nedbruten kroppsligt sett. Jag och min sambo har pratat om detta och kommit fram till att om det skulle gå illa även denna gång så måste min kropp få en vilopaus. Jag skulle nog inte klara av en tredje graviditet på så kort tid, oavsett hur mycket jag än skulle vilja. Redan nu flåsar och flämtar jag för minsta lilla ansträngning och min rygg har sett sina bästa dagar.

Nä, det skulle vara lättare att vara hund. De är dräktiga endast 60-63 dagar. Då skulle min graviditet redan vara över och vi skulle få njuta av det lilla livet! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar