"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




fredag 4 februari 2011

Tråkig

Läste igenom mitt föregående inlägg och insåg att jag nog måste anses vara jordens tråkigaste människa just nu! Men det gör inget. Jag samlar kraft, tar det lugnt och ser till att må så bra som jag kan inför det viktigaste i vårt liv, ankomsten av vår älskade bebis!!

5 kommentarer:

  1. Det är klart du måste vila & ladda inför bebis ankomst. Det låter ju jätteskönt att kunna sova ut lite :)

    SvaraRadera
  2. Du behöver ta det lugnt nu. Snart har ni en liten bebis som kommer ta all tid och ork :)

    Tack för ditt svar. Det är jättebra att få veta vad andra får för vård efter det vi båda varit om. Det konstiga är att det är så väldigt olika och dessvärre verkar det vara just Norrköpings sjukhus som sköter sig sämst. Du jobbar som barnmorska på en förlossning om jag förstått det rätt? Får jag fråga om det är Umeå du går på mödravård hos?

    Vad skönt att du får ett datum om du ber om det. För mig har det varit en väldigt viktig del för att jag ska kunna ha något att fokusera på. Ett slut på oron på något konstigt vis. Hur ofta kollar du flöden? Jag skulle känna mig tryggare om jag fick komma en gång i veckan från v30, men det var tydligen helt uteslutet enligt min barnmorska.

    Ha en riktigt mysig helg, många kramar!

    SvaraRadera
  3. Jo, håller med er, bra och välhövligt att ta det lugnt.
    Alexandra: Är ju tyvärr så med sjukvård att det är så olika mellan landstingen...
    Jo, jag jobbar som barnmorska på förlossningen/BB. Har dock inte varit på själva förlossningen sedan Lucas dog, har inte klarat av det. Är ju samma ställe där jag födde honom. Jo, det är i Umeå jag går på spec-MVC. Även de andra änglaföräldrarna jag kommit i kontakt med via spädbanrnsfonden och som nu är gravida är nöjda med sina kontroller och bemötandet här!

    Jag har kollat flöde vid varje ultraljud, dvs var 4:e vecka. Nu blir det bara tre veckor mellan till nästa gång. Sen får vi se hur det blir med fler ultraljud. Jag har känt mig trygg med koll var 4:e vecka. Har en livligt bebis i magen och äter dessutom Trombyl nu. Försöker också att tänka att jag inte kan göra mer för påverka utgången. Det är bara att hoppas nu. Har nog varit lugnare än jag trodde under graviditeten.

    Hoppas ni kan komma fram till en lösning som du känner dig trygg med.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hejsan, jag såg att du är barnmorska, och jag är så väldigt sugen på att börja plugga till just barnmorska. Så jag undrar bara hur lång tid det tog för dig att bli färdig? Är det väldigt svårt att komma in på utbildningen? Ja, lite allmänt om det bara :)
    Tack för en fin blogg! Mvh Josefin

    SvaraRadera
  5. Tack Josefin!
    Först är det en treårig utbildning till sjuksköterska och du måste ha jobbat 1,5 år som ssk före du kan börja plugga vidare till barnmorska. Sen är 1,5 år man måste plugga för att bli barnmorska.
    Här i Umeå är det ganska svårt att ta sig in. Senast så var det drygt 200 sökande till ca 20 platser. Vet dock inte hur det ser ut i resten av landet. Man måste också ha magisterexamen för att ta sig in.
    Lycka till om du bestämmer dig för att börja plugga! :-)

    SvaraRadera