"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




fredag 25 februari 2011

En midsommar för länge sen

För 8-9 år sedan firade jag och Jimmie midsommar på samma ställe. Framåt småtimmarna var jag, Jimmie och några till fortfarande vakna. Jag var mycket trött men Jimmie var speedad och sprang runt och irriterade oss andra.
Jag: "Stackars den tjej som blir tillsammans med dig och måste stå ut med din överskottsenergi".
Jimmie: " Stackars din kílle som måste sitta på släktträffar med en massa tjattrande mumintroll".

Inte kunde vi då ana att vi en dag skulle bli tillsammans. Att det dessutom skulle hålla 6 år och att vi skulle få barn tillsammans kunde vi nog inte föreställa oss ens i vår vildaste fantasi! :-)

Men så blev det och idag är det 6 år sedan vi började dejta.

4 kommentarer:

  1. Haha, vilken kul historia & förhoppningsvis blir det fler än 6 år också...

    SvaraRadera
  2. Hihi vad kul! :) Grattis på er dag! Hoppas du mår bra! Tänker på dig ofta och hoppas vi får träffas någon fler gång!

    SvaraRadera
  3. Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig =)

    SvaraRadera
  4. Anna A: Tack. Funderar mycket på hur det går för er också! Kommer du på mötet till veckan? Om jag inte ligger på BB så kommer jag att vara där.

    SvaraRadera