"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




måndag 28 februari 2011

11 månader

Idag är det 11 månader sedan vår ängel föddes. Årsdagen närmar sig med stormsteg. Mina tankar upptas ofta av nuvarande graviditet  men jag tänker också mycket på Lucas födelse och allt runt den. Fick veta att min kollega som förlöste Lucas jobbar samma dag som det är planerad igångsättning och att hon gärna är med även när lillasyster/lillebror föds. Det glädjer mig, vill så gärna att hon får vara med även denna gång och att hon får dela vår glädje istället för vår sorg. Vi får hoppas att det blir så.

Nu längtar jag till vår och sommar så vi kan göra iordning en minnesplats i trädgården här hemma. Har ingen möjlighet att ta mig till graven idag och då skulle det kännas så bra att kunna gå ut i trädgården och tända ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar