"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 3 februari 2011

Help wanted

Någon som har möjlighet att komma förbi varje morgon och hjälpa mig på med sockor och byxor? Börjar bli lite svårt med dessa moment nu. :-)

Måste säga att jag är grymt imponerad av de som kan träna som vanligt tills de föder barn. Jag är glad om jag kan rulla mig ett varv runt kvarteret, typ. Aerobics, spinning, step mm är helt uteslutet för lääängesen. Och att ta sig ner i gravidyoga-ställningar finns inte på världskartan, skulle aldrig ta mig upp igen. Ni kan ju föreställa er Jimmies min om jag ligger flåsandes på golvet i någon konstig yoga-position när han kommer hem från jobbet. När han väl fått läget klart för sig skulle han aldrig sluta skratta!
Men lika glá e jag för de... :-)

2 kommentarer:

  1. Men alltför den goda sakens skull, eller hur? Hur stor är magen nu?

    SvaraRadera
  2. Absolut! SF-måttet var idag 32. Är nog dags att snart ta nya bilder så då lägger jag upp här!

    SvaraRadera