"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




onsdag 16 februari 2011

Psykologbesök

Idag var det besök hos psykologen. Hon var superbra. Fick sitta där och prata om allt det jobbiga och rädslan över hur det kommer att gå denna gång. Tiden bara rusade iväg. Har en ny tid 3/3 om bebis fortfarande är kvar i magen då, vilket den troligen är. Sedan blir det också ett besök efter att bebis är född. Känns bra. Visade sig att hon hade sett Lucas gravsten i höstas när hon var på kyrkogården. Hon tyckte den var jättfin. :-)

Imorgon blir det ultraljud. Får se då vad som sägs om att huvudet är uppåt och stoppdatum. Bebis fortsätter att busa i magen så jag känner mig ganska säker på att h*n mår bra. Men alltid skönt att få det bekräftat också, speciellt en vecka som denna.

3 kommentarer:

  1. Tänkte en sak, eftersom orsaken till att båda våra små dog verkar vara ganska lika, har din läkare sagt att du ska bli igångsatt den här gången eller ska du få gå tills allt startar av sig själv? :)
    Förstår att den här veckan måste vara extra jobbig.. skönt att bebis sparkar på och lever om så du inte behöver oroa dig mer än vad du redan gör. :) Kram

    SvaraRadera
  2. Det bästa är ju att komma igång själv och det är det jag helst vill men blir situationen för jobbig för mig så kommer jag att bli igångsatt. Över 40 hela veckor kommer jag inte att gå. Nu just känns det som att de får sätta igång mig i v. 38+ om jag själv inte kommit igång före det. Blir nog satt ett stoppdatum imorgon, återstår att se när det blir. Sen så spelar det naturligtvis roll om bebis vänder sig eller går att vända. Går det inte så blir det planerat snitt... :-(

    Ja, det är otroligt skönt att det pågår abrobatik på hög nivå där inne!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att prata av sig och speciellt när det var en duktig psykolog! Hade gärna kommit och träffat er ikväll och pratat av mig lite men tyvärr har det kört ihop sig för mig och jag kan inte komma. Hoppas ni får en fin kväll och jag håller tummarna för att bebben vill vända på sig snart! :) Kramar

    SvaraRadera