"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




söndag 7 november 2010

Mariakyrkan

Idag var vi på minnesgudstjänsten och det var riktigt fint. Jobbigt men fint. Fina dikter och sånger. Och många ljus som brann för våra älskade barn som inte får vara här hos oss. Sorgligt. Ett helt rum fyllt av människor som drabbats av samma hemska öde och deras anhöriga och vänner. Tror lilla pyret i magen kände på sig att mamma var ledsen och försökte uppmuntra och påminnna om att det finns hopp för en ljusare framtid. Vad skulle jag göra utan den lille där inne? Om jag fick önska mig en enda sak som skulle gå i uppfyllelse (utom att barnen inte skulle behöva dö, förståss) så skulle jag önska att ALLA änglaföräldrar skulle få levande syskon. Jag vet ju att det finns många som kämpar för att bli gravida och varje dag så skänker jag dem en tanke och hoppas att de ska lyckas.

3 kommentarer:

  1. Tack för tummmarna och tankarna och jag håller mina att allt kommer gå bra för er..Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Tycker om att läsa din blogg och jag ser fram emot att följa den. Ta hand om dig. Kram /änglamamman c

    SvaraRadera
  3. Tack Annica!

    Roligt att du hittat hit Carolina och att du tycker om min blogg!

    Kramar

    SvaraRadera