"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




lördag 20 november 2010

Drömmar

Drömmer ofta nu. Inatt drömde jag en otäck dröm. Drömde att jag fick åka och kolla bebis hjärtljud. Samtidigt var det en läkare där som sa att det inte ser bra ut. Att bebisen kan dö när som helst. Inte konstigt att jag sov som en kratta efter det. Och sen upp och jobba tidigt imorse. Bläää... Tur att liten är lika busig som vanligt.

Dagens positiva är uppvaktningen jag fick när jag kom hem. Ute fanns tända marshaller. När jag kliver in genom dörren så ser jag att fotbadet är framtaget och iordningställt. På bordet står ett stort glas julmust och en skål med Dumle. Sen är det bara att sitta med fötterna i blöt och vänta på att middagen ska bli klar. Kan det bli mycket bättre efter en arbetsdag? Tror inte det! :-)

4 kommentarer:

  1. Det är en väldigt fin blogg du har!! Det gör ont i mig att Lucas inte fick stanna hos er! På samma gång är jag väldigt gladd för eran skull och lilla livet i magen, Lucas kommer bli en stolt storebror!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Önskar er all lycka till!
    Har själv förlorat en son på väg till förlossningen och haft fyra sen-sena mf ( v, 18,17, 19 o 18).
    Ingen förälder borde få vara med om det fasansfulla i att mista ett efterlängtat barn!
    tack och lov har vi sex underbara barn i livet!
    Ha en så god och oroslös graviditet framför er som möjligt, inget blir bättre av att noja!

    SvaraRadera
  3. Tack! Nej, det har du rätt i, ingen borde behöva uppleva det vi gått och fortfarande går igenom! Roligt att höra att ni har sex barn i livet, inger hopp om att även vi ska lyckas!

    SvaraRadera