"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




måndag 15 november 2010

Framtiden

Då har 22 hela veckor passerat. Bara en vecka kvar nu tills det finns en möjlighet att bebis överlever om den av någon anledning skulle födas. Fortfarande en busig bebis i magen. Jag njuter av varje rörelse. Varje dag hoppas jag och ber en liten bön att det ska gå bra denna gång. Jag är fortfarande inte orolig att något skulle vara galet nu men jag är orolig då jag tänker längre fram. Slutet av graviditeten är det som skrämmer mig mest för det var då det hände. Har inte tänkt så mycket på hur det skulle vara om vi får ett barn som lever denna gång. Men hur länge finns oron där? Kommer vi att vara rädda för plötslig spädbarnsdöd, att bebis sätter något i halsen, ja listan kan göras lång. Tror nog att alla föräldrar är mer eller mindre oroliga och rädda om sina barn men kommer vi att bli överbeskyddande? Tiden får utvisa. Ett steg i taget. Steg nummer ett: Att få ett levande syskon till Lucas.

2 kommentarer:

  1. Tyvärr, går nog oron aldrig riktigt över när man en gång upplevt någonting traumatiskt :(( Åtminstone lever jag ännu med en ständig oro att någonting ska hända mina barn, trots att de nu är mer eller mindre vuxna....
    Men man vänjer sig med oron, och 99.9% av händelserna som man oroar sig för händer ju aldrig :)
    Ha det bra! Kram ! Isa

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas jag kan vänja mig vid oron en dag också. Det är ju som du skriver, det mesta händer aldrig. Men för mig har det där med sannolikheten mist sin betydelse. 99,6-99,7% får levande barn, vi fick det inte...
    Kram

    SvaraRadera