"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




måndag 15 november 2010

Bläää

Hittade några konstiga kryp på båda mina orkideér. Visade sig vara ullöss. Tydligen är dessa små ulliga saker ytterst svåra att få bort och man kan få kämpa i månader... Funderar allvarligt över att kasta blommorna istället. Blomskötsel är inte min grej, de får vara glada om de får vatten. Men den ena orkiden fick vi i samband med Lucas död och den vill jag ju gärna ha kvar, speciellt eftersom den fått knoppar igen och snart slår ut i blom. Jag får väl göra ett försök, suck...

1 kommentar:

  1. OM! observera OM jag kommer rätt ihåg så slår ullöss lättare till om växten lider av torr inomhusluft. Med tanke på att din blommar om så verkar den ju trivas, men du skulle kunna prova att duscha den med jämna mellanrum. Det ska vara en riktigt fin dusch, inte så att det bildas droppar när de landar, det tycker växterna inte nödvändigtvis om. Murgröna och t.ex. många palmer gillar också duschar
    //anna

    SvaraRadera