"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




torsdag 3 mars 2011

Varför igångsättning?

Det är några som undrat varför jag ska sättas igång. Här kommer svaret:

Det finns ingen medicinsk indikation till varför jag ska sättas igång utan det handlar om min oro och rädsla för att även denna bebis ska dö i min mage. Statistiskt sett ska det inte hända en gång till då Lucas var fullt frisk (inget genetiskt). Men statistiskt sett ska det inte hända överhuvudtaget. Det vi drabbades av drabbar endast 0,3-0,4%. Det är alltså 99,6-99,7% som föder levande barn. Det gjorde inte jag och statistiken känns mest som ett hån. Nu räknas jag som fullgången och på måndag är jag exakt 38 fulla veckor och det känns som att då har jag gjort det bra. Jag har levt med en ständig rädsla att något ska hända och nu vill jag få ett slut på det. Jag vill att vår bebis kommer ut levande innan något går galet igen. Helst skulle jag vilja bli igångsatt idag men jag vet att det är bra om bebisar iaf får bli 38 fulla veckor då det inte finns några medicinska indikationer till det.

4 kommentarer:

  1. Ok.. Tack för svaret, har varit intressant att följa med bara eftersom vi nästan exakt på dagen är lika långt in i våra graviditeter så... :) Därför blev jag att fundera på saken! Lycka till igen...jag skall försöka "hålla" inne min baby 17-20 dagar ännu så att pappan hinner vara med på födseln också :)

    SvaraRadera
  2. Varsågod! :-) Hoppas det går bra för dig och att pappan hinner vara med!

    SvaraRadera
  3. Jag känner en lite lättnad över att min läkare lovat att sätta igång mig också. Precis som för er så hittade dom inget fel på Hayat utan hon förklarar det med att allt var en slump..ren otur. Hon sa att jag skulle sättas igång senast efter 37 fullgångna veckor.

    Tycker också statisitken känns som ett hån. Den drabbade oss sist så varför skulle den inte göra det igen? Håller mig undrar från sånna siffror den här gången..

    Jag är ganska så säker på att ni kommer få hem en liten söt bebis under nästa vecka. :)

    SvaraRadera
  4. Kommer att gå jättebra på måndag! Jag håller tummarna!

    SvaraRadera