"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




onsdag 2 mars 2011

En annorlunda dag

När jag väntade Lucas planerade jag att vi skulle fira min 30-årsdag på varmare breddgrader. Jag drömde om en härlig semester med familjen på ett barnvänligt hotell. Jag såg framför mig hur vårt barn skulle plaska runt och skratta i poolen och vi skulle vara världens lyckligaste familj. Nu blev det inte så men jag är nöjd ändå med min 30-årsdag. Jag har turen att ha en levande bebis i min mage och vår dröm om att få ett levande barn håller på att gå i uppfyllelse. Vi är närmare målet än vi någonsin varit. Dessutom är vi redan föräldrar till världens finaste ängel! Jag är alltså 30 år och snart tvåbarnsmamma. En mamma på två väldigt olika sätt. Jag är tacksam för den tid vi fick med Lucas och jag är tacksam för den tid vi nu har med lillasyster/lillebror. Naturligtvis saknar jag Lucas oändligt mycket men jag är glad över att vi fick ha honom en liten stund.

Så här sitter jag nu på min 30-årsdag, en dag som blev helt annorlunda än jag föreställt mig men jag är nöjd ändå.

5 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen!!:) Du har en fantastisk och sund inställning till livet, jag har mycket att lära mig av dig och har också gjort det via din blogg, tack att du delar med dig av dina tankar! Hoppas du har en riktigt fin dag, många kramar från ett soligt Esbo!

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS på din stora dag, förstår att dina planer inte är som de skulle vara, så kände jag med när jag fyllde, dock inte 30 än..:) Hoppas nu att dagen bli kalasbra och jag vill skicka en hel hög med varma kramar till dig!!

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTIS på din födelsedag Ann-Louise!
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  4. Stort grattis på födelsedagen! Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för era gratualtioner!

    Esbomamma: Tack så mycket snälla du! Du gör mig alldeles rörd!

    Kramar till er alla

    SvaraRadera