"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




onsdag 2 mars 2011

30 år

Idag är det exakt 30 år sedan jag såg dagens ljus för första gången. Jag föddes en månad för tidigt, under dramatsika former. Akut kejsarsnitt blev det och både jag och min mamma höll på att stryka med. Mamma hade grav havandeskapsförgiftning och på den tiden hade man inte så noggranna kontroller. Jag vägde dryga 1400 gram och var 42 cm då jag föddes. Liten och skrynklig med massor av mörkt hår. En liten trollunge som efter omständigheterna mådde bra och kunde andas själv från första början. Fick vara kvar på sjukhuset en månad innan mamma och pappa fick hem mig.

Imorse blev jag väckt tidigt av min sambo som sjöng och hade gjort frukost och bakelse. Bebis, som inte är van att få frukost så tidigt, blev det full fart på i magen.

Min present, precis vad jag önskat mig! :-)
Bilden är tagen från http://www.cervera.se/

13 kommentarer:

  1. Grattis och vilken fin gåva!

    SvaraRadera
  2. Grattis på födeseldagen!! Vilken fin present du fick, nu blir det mera bak gissar jag! :)

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen!!! Funderade nyss på hur gammal du var. Kramar Monica

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen:) hoppas du får en jätte fin dag:D

    SvaraRadera
  5. Grattis igen! Vilken fin present du fick, den kommer du ha mycket användning för. Jag är så nöjd med min! Kram

    SvaraRadera
  6. Puss till världens bästa svägerska!!! Vi ses till veckan :)

    SvaraRadera
  7. Grattis på den stora dagen, hoppas att kommande förlossning blir lite lugnare än när du föddes!

    SvaraRadera
  8. Grattis på födelsedagen! Kolla in min blogg, du har en nominering där!

    SvaraRadera
  9. Grattis igen!
    Fin present du har fått :).
    Jag hade precis som du planerat en 30-årsdag med levande barn. Men fick uppleva den med ett levande barn, ett i himlen och ett i magen. Men jag var liksom du tacksam över alla barnen men på helt skilda sätt.
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  10. Grattis! Hoppas du har haft en bra dag. Snart får du den underbaraste gåvor av alla. Kram!
    Mikaela

    SvaraRadera
  11. Grattis på födelsedagen!!
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Tack för alla gratulationer!

    Kramar till er

    SvaraRadera