"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




tisdag 15 mars 2011

En vecka

Nu har bilirubinet sjunkit som det ska så nu behöver vi inte ta fler prov! Äntligen får vi vara hemma och njuta och slippa åka in till sjukhuset hela tiden.

Idag 16.45 är det en vecka sedan lillebror föddes och vår ängel blev storebror. Det har varit en turbulent vecka på många sätt. Först försöka förstå att vi fått ett levande barn. Bara det är stort och ofattbart. Sedan att faktiskt förstå vad vi gick miste om när Lucas dog. Det var så här det skulle ha varit redan för ett år sedan... Dessutom har jag haft svårt att sova. När bebis har sovit har inte jag kunnat sova då jag hela tiden kontrollerat att han andats. Nu börjar det ge sig och inatt har jag kunnat sova riktigt bra även när bebis sovit. Oron har släppt lite grann. Men den är nog något man får lära sig att leva med. Har funderat lite på att eventullt skaffa andningslarm men det känns inte som att jag vill det riktigt än. Jag vill vänta ett tag till och se om jag kan slappna av utan.

I övrigt är allt så himla underbart. Vi kan inte sluta titta på den söta trollunge vi nu får ha hemma hos oss. Några har frågat om namn, kan säga att vi inte ens är i närheten att ta ett beslut. Ni får gärna komma med förslag.

7 kommentarer:

  1. En liten Frans =)

    SvaraRadera
  2. Då måste jag få föreslå Theo, det låter fint med Lucas :)

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att ni nu får vara hemma och njuta tillsammans med ert lilla söta troll, förstår att tankarna går till vad ni miste med Lucas.
    många kramar

    SvaraRadera
  4. Har det redan gått en vecka? Helt galet :) Det måste ju innebära att jag är en vecka närmare min bebbe... :) Skönt att värdet nu är bra och att ni får rå om varann hemma!

    Namndjungeln är jättesvår! Snart hittar ni något som passar lille trollet :) Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Ju mer tid som går dessto mer lugn blir man och man lär sig sova när bebis sover. Stressa inte upp dig för det bara. Ta det som det är. Ett andningslarm är väl jättebra om ni känner så. Det kan ta bort en del av oron och göra så man slappnar av lite. Och namn, ja min själ. Det är inte helt lätt, men ett roligt bryderi. Ni kommer nog på nått snart som passar lilltrollet alldeles utmärkt. Han är bara för söt!!!

    KRamen i

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att det ser ut som en liten Anton...

    SvaraRadera
  7. Victor tycker jag att skulle passa Er fina son! /Linda

    SvaraRadera