"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




onsdag 9 mars 2011

Lycka!!

Kan med glädje berätta att igår, 8/3 kl 16.45, föddes Lucas lillebror! Tog lite tid då han kom med handen framför huvudet men allt gick bra och vi mår alla super. Det lilla miraklet vägde 3075g och var 49 cm lång. Går inte att beskriva vilken glädje och lättnad vi känner!

Tack för alla tummar och lyckönskningar!

47 kommentarer:

  1. STORT Grattis!! Har väntat på detta inlägg. Underbart att allt gått bra! Så glad för er skull!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh! Stort grattis! Vad härligt att allt gick bra.
    Kram till er alla

    SvaraRadera
  3. Massor grattis till lillkillen!!

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅ vad kul! Grattis till er alltihop!

    SvaraRadera
  5. Ett stort och varmt grattis!! En glädjetår ville titta fram för mig då jag läste, även om jag inte känner er personligen... Jag är också gravid igen, och hoppas innerligt att det går lika bra för oss sedan i höst då det är dags.
    Mikaela

    SvaraRadera
  6. Ett riktigt stort grattis till hela familjen!
    Har följt din blogg ett tag men aldrig lämnat någon kommentar, varför vet jag faktiskt inte vilket jag skäms lite över eftersom du delat med dig av så mycket.
    Själv har jag en dotter på 9 månader. Ännu en gång stort grattis till er och grattis Lucas som blivit storebror!

    SvaraRadera
  7. stort grattis till er och lilla gossen.må så gott å njut för fullt.

    SvaraRadera
  8. Grattis! Vad härligt, vilken lycka, den är ni så värda!! Njut av ert mirakel och varandra!

    SvaraRadera
  9. Underbart att man kan bli så här tårarna bränner i ögonen, lycka i magen och stort fånigt leende på läpparna -glad fastän man inte känner er..:) Ett ENORMT GRATTIS till er!!!
    -Lotta

    SvaraRadera
  10. Grattis till er alla! <3

    /Josefin

    SvaraRadera
  11. Grattis grattis grattis! Blir så glad att tårarna sprutar! Vilken lycka med en levande varm bebis mot bröstet, Lucas lillebror! Massa kramar och lycka till er!

    SvaraRadera
  12. Åh så underbart fantastiskt. Jag var så nyfiken så jag var tvungen att kika in här fast jag är på jobbet :/ jag blir alldeles tårögd. STORT GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  13. Gratulerar Tusen till hela familjen!! Va super lycklig jag är för er skull, gissa på en pojke hela tiden!! :) Grattis ännu kramar Annia

    SvaraRadera
  14. JÄTTESTORT GRATTIS!!! Så underbart!! Kramar Cissi (en trogen bloggläsare)

    SvaraRadera
  15. Åh, stort GRATTIS så otroligt glad och berörd för er skull att läsa detta! Lucas lilla lillebror, mirakel!
    Ta hand om er och ha det så jättebra!
    Många kramar
    Malin

    SvaraRadera
  16. Fantastiskt, stort grattis! :) Massor med lyckoönskningar åt hela familjen! Detta var definitivt dagens bästa nyhet, har kikat in här många, många gånger sen måndag och funderat hur det gått för er! Nu kan även jag andas ut ;) NJUT av er lilla bebbe, Lucas är säkert, var han än är, jättestolt storebror!

    SvaraRadera
  17. Vad roligt att läsa! Grattis!

    SvaraRadera
  18. Jestas så glad jag blir. Började riktigt darra i min underläpp! GRATTIS!

    SvaraRadera
  19. Gud så skönt att läsa att allt gått bra,så glad för er skull..Stort Grattis och Många kramar till den lilla familjen:)

    SvaraRadera
  20. Underbart tillkännagivande :)
    Ha en omtumlande men säkert alldeles magisk nyföddsperiod, all det BÄSTA för Er, med stor kram från annelie

    SvaraRadera
  21. ååh, så skönt att höra! Stort GRATTIS! kram

    SvaraRadera
  22. Puh! STORT grattis till er. Du anar inte vad jag har varit nervös de senaste dagarna:)Skönt att allt gick bra.

    SvaraRadera
  23. Grattis!!!

    Kul att jag dessutom var en av dem som gissade rätt på att det var en lillebror i magen!

    Stora kramar Tess W

    SvaraRadera
  24. Vilket glädjande besked!! Många grattiskramar!!

    SvaraRadera
  25. Jättestort grattis till er! Oh, vad glad jag är, även glädjetårarna kom ut :-)!
    Stora kramar!

    SvaraRadera
  26. Massor med grattis till hela familjen! Har väntat sååå att få höra om er lilla babys!
    H. en som är moster till en englapojke o hans lillebror

    SvaraRadera
  27. Kristian, Annika & Liam9 mars 2011 kl. 19:55

    Härligt att höra! Många grattiskramar från fjäälin.

    SvaraRadera
  28. GRATTIS så otroligt mycket!! Jag har följt med hela vägen med spänning och kan inte förklara hur glad jag är för er skull!

    SvaraRadera
  29. Hej Ann-Louise! Blir så otroligt glad och rörd för er skull! Så glad att det gick bra för er den här gången! Jag förlorade själv mitt barn för en vecka sedan och har idag suttit och läst igenom hela din blogg. Din blogg ger en hopp och får en att förstå att man inte är ensam om
    alla dessa tankar som går runt i huvudet.
    Tack! Du har räddat min dag!
    Kram på dig
    //Sanna från Sthlm

    SvaraRadera
  30. Grattis! Har följt dig en tid men inte kommentarat, men nu sitter jag och gråter när jag läser att Lucas fått en lillebror. Stort grattis och all lycka till er!

    SvaraRadera
  31. Vad härligt, grattis till er!

    SvaraRadera
  32. Men Åh, GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!

    Är så himla glad för eran skull att allt gått bra!!

    Kramen till er alla tre
    i

    SvaraRadera
  33. Ett stort grattis till er! Ni har varit i mina tankar hel tiden. Fick ett sådant lyckorus i kroppen när jag såg att er lilla Lukas fått en lillebror, precis som jag trodde o röstat på =)
    Ni förtjänar all lycka ni kan få, förstår dock att det kanske väcker gamla minnen också! Men försök att njuta så mycket det bara går. Tror att Lukas tittar ner på er från himlen o vinkar till er. Inte alla små pojkar som har en skyddsängel uppe i himlen.
    Många kramar/Nina

    SvaraRadera
  34. Underbara glada nyheter!!
    Varma gratulationer och all lycka till er!!

    kram!

    SvaraRadera
  35. vad roligt o höra att allt gått bra... önskar er all lycka!

    SvaraRadera
  36. Grattis, så det snörper i bröstet!

    SvaraRadera
  37. Grattis i massor! Är glad för er skull :D

    SvaraRadera
  38. Stort grattis till Lucas lillebror!! Är glad för er skull, fast jag inte känner er. NJUUUT! Kram /Maria (Alma&Ellas mamma)

    SvaraRadera
  39. Vad underbart att läsa! Stort varmt grattis till ert lilla mirakel! Jag blir tårögd av glädje för er skull. Kramar

    SvaraRadera
  40. Jätte stort Grattis till hela familjen! 8.3 är en bra dag att fylla på, det gör även jag :)

    SvaraRadera
  41. Stort grattis till er!! Jag har hållit tummarna och önskat av hela mitt hjärta att allt skulle gå bra. :) Jag är så glad för er skull. Kramar// Jessica

    SvaraRadera
  42. Stort grattis till hela familjen, blir rör till tårar för eran skull. Grattis än en gång och kram

    SvaraRadera