"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




tisdag 26 april 2011

Tankar

Nu när lillebror har kommit så blir det mindre och mindre tid till tankar om Lucas. Han finns där och jag tänker på honom varje dag men jag grubblar inte lika mycket som förut. Tiden går och helt plötsligt är det en ny dag. Mina tankar kretsar mest runt Robin, hans behov och utveckling. Visst undrar jag om de två bröderna skulle ha liknat varandra både till sätt och utseende. Utseendemässigt ser jag att lillebror ibland har många drag som liknar storebrors men jag kommer aldrig att få jämföra dem sida vid sida. När det gäller deras personligheter så kan jag bara jämföra hur de var i magen. Samtidigt så vet jag att om Lucas hade fått leva så skulle troligen Robin inte funnits hos oss nu. Kanske var det det som var meningen med Lucas död, att lillebror Robin skulle få komma till oss istället. Vem vet? Det jag dock vet är att lillebror är en mycket älskad och efterlängtad liten bebis och kommer så vara resten av sitt liv! Lucas kommer alltid att finnas i våra hjärtan. Robin kommer att växa upp med vetskapen om att han har världens finaste ängel till bror och att han själv är världens finaste bror här på jorden. Men det gör ont när jag tänker på att Robin aldrig får träffa sin bror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar