"They say that memories are golden,

well maybe that is true.

I never wanted memories, I only wanted you.



A million times I needed you,

a million times I cried.

If love alone could have saved you


you never would have died.



In life I loved you dearly,

in death I love you still.

In my heart you hold a place

no one ever could fill.



If tears could build a stairway

and heartaches make a lane,

I´d walk the path to heaven

and bring you back again.



Our family chain is broken

and nothing seems the same.

But as God calls us one by one,

the chain will link again."



Author unknown




söndag 19 december 2010

Snöyra

Idag är jag glad att jag tog mig hem helskinnad från jobbet. Genast efter jag slutat for jag till graven och skottade bort några hundra kubik snö. Snacka om att himlen öppnat sig senaste dygnet. Många gravar är igensnöade och gravstenarna begravda under all snö. Spöket laban syns inte från vägen men när man går längs den uppskottade stigen så ser man honom till slut. Lika glad som vanligt! Efter besöket på kyrkogården började den livsfarliga resan hem. Är nog första gången sedan vi flyttade som jag önskat att vi bodde närmare stan än de 3 mil vi nu har. Snön vräkte ner och försämrade sikten. Inte nog med det så yrde bilarna upp ännu mera snö. Det enda jag såg för all snörök var svaga bakljus på bilen framför, bakljusen försvann varje gång vi mötte en bil för då yrdes ännu mera snö upp. Livsfarligt. Det var bara att hålla avståndet och hoppas att bilen framför inte skulle behöva tvärnita för då hade det smällt. Fanns inte en chans att se något. Är tacksam övet att resan hem gick bra och utan missöden. Inte alla som har samma tur i detta väder. Så alla ni som ska ut på vägarna, tadet lugnt. Det är bättre att komma fram sent än inte alls!

2 kommentarer:

  1. Jag hittade din blogg på bloggtoppen och jag blir väldigt berörd av din historia.
    Att mista ett barn - det värsta som kan hända.

    Jag vill önska dig lycka till med Lucas syskon.

    Mvh och God Jul!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!
    God Jul till dig också

    SvaraRadera